نسخه بعدی سری Battlefield، یکی از پرطرفدارترین شوترهای دنیا، در حال حاضر توسط چندین استودیو بزرگ زیر نظر شرکت EA و DICE در دست توسعه است. هرچند هنوز عنوان رسمی این بازی اعلام نشده، اما تاکنون جزئیات ارزشمندی از طریق گزارش اینسایدرها و منابع معتبر صنعت گیم، بهویژه تام هندرسون – که شهرت زیادی در افشای اطلاعات موثق از سری Battlefield دارد به بیرون درز کرده است و همچنین اشارات رسمی به این شایعات مهر تاییدی زده است. در ادامه، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به نسخه آتی Battlefield را باهم مرور خواهیم کرد.
توسعهدهندگان نسخه جدید Battlefield
نسخه جدید Battlefield توسط چندین استودیو مطرح از جمله DICE (استودیو اصلی سری)، Ripple Effect Studios، Ridgeline Games و Criterion Games در حال ساخت است. شرکت EA مدیریت مستقیم پروژه را بر عهده دارد تا تجربهای بینقص برای نسل جدید شوترهای اولشخص ارائه شود. همچنین Respawn entertainment نیز در این پروژه نقش مهمی دارد تا تجربیات جذاب خود را در اختیار تیم توسعه این بازی قرار دهد.
به طور خلاصه تیم توسعه این بازی به صورت زیر است :
- DICE: رهبر اصلی پروژه و مسئول بخش چندنفره.
- Ripple Effect: مسئول تجربه بتل رویال.
- Ridgeline Games: مسئول بخش داستانی.
- Criterion Games: استودیوی سازنده سری Need for Speed که در جنبههای مختلف توسعه کمک میکند.
بازگشت به ریشهها و تمرکز بر المانها کلاسیک
این بزرگترین و مهمترین خبر در مورد بازی جدید است. به نظر میرسد EA و DICE به طور کامل از بازخوردهای منفی Battlefield 2042 (در زمان عرضه) درس گرفتهاند و قصد دارند به المانهایی برگردند که طرفداران قدیمی عاشق آنها بودند.
- سیستم کلاس (Class System): سیستم کلاسهای سنتی (Assault, Engineer, Support, Recon) به طور کامل باز خواهد گشت. این برخلاف سیستم “متخصصها” (Specialists) در BF 2042 است که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.
- تخریبپذیری پیشرفته (Advanced Destruction): یکی از ستونهای اصلی سری Battlefield، یعنی تخریبپذیری محیط، قرار است در این نسخه بسیار بزرگتر و معنادارتر باشد. گزارشها حاکی از آن است که میتوان ساختمانها را به طور کامل تخریب کرد، نه فقط بخشهایی از آنها.
- نبردهای ۶۴ نفره: با وجود اینکه BF 2042 نبردهای ۱۲۸ نفره را معرفی کرد، به نظر میرسد نسخه بعدی تمرکز اصلی خود را دوباره روی حالتهای ۶۴ نفره خواهد گذاشت تا گیمپلی تاکتیکیتر و خواناتری را ارائه دهد. این به معنای حذف کامل حالت ۱۲۸ نفره نیست، اما تمرکز اصلی روی آن نخواهد بود.
- گیمپلی مبتنی بر جوخه (Squad-Based Gameplay): تاکید زیادی بر همکاری تیمی و بازی در قالب جوخههای چهار نفره وجود خواهد داشت
داستان بازی چه چیزی روایت میکند ؟
شایعات و گزارشها به شدت به یک زمان حال مدرن (Modern Setting) اشاره دارند.
- داستان: داستان بازی در آینده نزدیک، حدود سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ رخ میدهد و بر روی جنگی تمرکز دارد که در آن از تکنولوژیهای نظامی مدرن و پهپادها به طور گسترده استفاده میشود.
- روایت داستانی: گفته میشود داستان بازی حول محور نقش “ناتو” (NATO) در یک درگیری جهانی خواهد بود و روایتی قوی و مبتنی بر فناوری ارائه خواهد داد.
بله، بعد از غیبت در Battlefield 2042، بخش داستانی تکنفره بازخواهد گشت!
- استودیوی سازنده: این بخش توسط استودیوی جدیدی به نام Ridgeline Games که توسط مارکوس لتو (Marcus Lehto)، یکی از خالقان اصلی سری Halo، تأسیس شده، ساخته میشود.
- تمرکز رواییت: هدف، ارائه یک کمپین داستانی غنی و سینمایی است که بتواند با بهترینهای این ژانر رقابت کند.
چه خبر از بخش بتل رویال ؟ آیا EA بعد از شکست اخیر در مقابل Warzone مجدد به جنگ این عنوان خواهد رفت ؟
باید گفت بله و این بار شاید قوی تر از قبل , ظاهرا EA روی این بخش تمرکز ویژهای داره و برای اعلام جنگ ea اعلام کرده است این بخش کاملا رایگان خواهد بود سایر اطلاعاتی که در این مورد داریم به این صورت است
- حالت کلاسیک بتل رویال: مشابه بازیهایی مانند Warzone.
- حالت جدید به نام “Gauntlet”: یک حالت مبتنی بر تیم که در آن تیمها باید ماموریتهای مشخصی را انجام دهند و تیمی که کمترین امتیاز را کسب کند در هر مرحله حذف میشود.
تاریخ انتشار
هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده، اما تمام شواهد به عرضه بازی در پاییز سال ۲۰۲۵ (October/November 2025) اشاره دارند.
پلتفرم های بازی
انتشار این بازی در سری کنسول های پلی استیشن و مایکروسافت قطعی است همچنین در استیم نیز این بازی منتشر خواهد شد که خبر خوبی برای کابران ایرانی است. به این دلیل که با سیستم ریجن بندی استیم و همچنین خرید کلید TF2 میتوان این بازی را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری کرد